Sunday, April 26, 2009

Sejarah Dan Aktiviti Pertubuhan





PROFIL PERTUBUHAN

Aktiviti Pertubuhan

Dari sebuah komuniti maya pada awalnya, menimbulkan suatu inisiatif dikalangan ahlinya untuk mencari platform yang tepat untuk bergerak dengan lebih aktif. Oleh itu suatu Jawatankuasa Penubuhan telah diwujudkan pada bulan September 2001 untuk mendapatkan kelulusan dari pihak berkuasa untuk mendaftarkan pertubuhan yang akan melibatkan individu yang terlibat dalam industri ICT. Inisiatif ini diambil diatas suatu kesedaran dimana tiada suatu badan yang boleh membantu meningkatkan kemahiran dan mengiktiraf kemampuan insan dalam bidang ini. 

Hari demi hari, pelbagai idea diberikan oleh pelbagai pihak untuk meningkatkan aktiviti pertubuhan. Sungguhpun begitu, dengan dana dan kakitangan yang terhad, beberapa aktiviti telah dijadikan keutamaan.

Kursus & Latihan Teknikal

Antara aktviti utama adalah mengadakan kelas latihan teknikal dengan menjemput panel pakar untuk mengendalikan kursus-kursus. Aktiviti pertubuhan terbuka kepada semua dengan keutamaan diberikan kepada ahli pertubuhan. Aktiviti ini biasanya dilaksanakan pada hujung minggu dengan kekerapan 2 kali sebulan.

Majlis Silaturahim & BBQ

Bagi mewujudkan suasana yang lebih mesra diantara ahli-ahli pertubuhan aktiviti riadah seperti ini dilaksanakan walau pun jarang dilaksanakan.

Program Kerjasama Sekolah

Untuk mewujudkan barisan pelapis dalam teknologi maklumat yang berkemahiran. Kerjasama sangat dialu-alukan dengan sentiasa merapatkan diri dengan golongan pelajar sekolah.

No comments:

Post a Comment